onsdag, november 29

Her er jeg...



Jeg er gravid!! Det er helt utrolig, men sant. Det har vært så uvirkelig for meg, derfor måtte jeg bare ta en tidlig ultralyd for å få det sjekket. At det faktisk er noe der, og det var det. Det er lite menneske... et foster :) Jeg er 12 uker på vei nå, så den " kritiske " fasen er snart over. Så det her går nok bra. Fostret er ca 5 cm langt, og veier bare noen få gram. Men det har hjerte, lunger, armer, bein, fingre... helt utrolig!! ( man kan se armene på bilde ) Det var så gøy å se det litt hjerte slå, det kunne man se så tydlig. Og som det begevet seg!! Turnet rundt, det var gøy å se...Så det er masse aktivitet der inne, selvom det er altfor tidlig for meg å kjenne noe enda.

16 Januar skal vi på den " ordentlige " ultralyden, det blir spennede. Da har fostret vokst såå mye mer, og vi kan se mer enn vi gjorde nå. Bl.a kjønnet, om vi er heldige. Vi vil gjerne vite det. Tenk så gøy å kunne planlegge og kjøpe inn?? Det er jo halve moroa nå i ventetiden. Så det gleder vi oss masse til. Skriver " oss " jeg, for det tror jeg faktisk Jon Anders gjør også, blir første gang han vil få et forhold til det er som er der inne i magen min....

2 kommentarer:

Monica sa...

Åh, hellandussen for et nydelig bilde! *sukk* *smelt* og *dån*

*fnis*

Utrolig herlig å se liv, det vet jeg alt om. Kjempeglad på dine vegne, selv om vi visste at alt selvfølgelig var bra så er det så utrolig deilig å få det bekreftet!!

Kos deg vennen, og ta godt vare på magen din!!
*stor klem*

Anonym sa...

Hei tullemor (snart mor)
Ja det var utrolig morsomt å se ja,er nesten ikke til å tro,
jeg syntes den ligner på deg jeg,
en kraftig liten plugg.Nei det er vel vanskelig å si vel.Ja-.ja moro skal det bli ja.Ha en fin kveld og en koselig helg.klem mor.