onsdag, desember 20

Nå er det jul...


Nå er det jul.... jippiiii!! Beklager at det er stund siden jeg har oppdatert dere, men jeg det er faktisk ikke så lenge siden jeg skrev et laangt innlegg, men jeg har hatt problemer med internett'n og da jeg skulle publisere det, så ble alt borte, jada :)


Nå er jeg snart 15 uker på vei, el dvs jeg er i 15 uke ( 14 + 5 ) og forrige tir fikk jeg høre hjertelyd, det var en skjønn lyd... hjerterytme på 148 slag i min. Ganske fort ja, var morsomt å høre at det var liv der. Men, det er fortsatt veldig uvirkelig for meg. Nå er formen såpass bra, den dårlige matlysten har forbedret seg litt, og jeg kjenner jo ingen ting. Bortsett fra puppene har jeg ikke vondt et sted, og bortsett fra ballen på magen ( den er rimlig slapp og oppblåst ) så føler jeg meg ikke gravid i det hele tatt. Så det skal bli veldig godt å få se på ultralyd 16.01. Da skal Jon Anders være med også, kanskje det går opp for han også ?? he, he.. ellers har jeg kjøpt de første små baby tingene.. Monica og jeg var på Ikea og der var der mange fristelser. Kjøpte et badehånkle med hette, og hvit baby teppe og en liten bamse med lyd. Det var ikke store greiene, men var jo litt kos også da. Regner med at der blir litt mer shooping etter UL, da vet vi jo forhåpentligvis kjønnet også. Mamma har lovet oss vogn, så da skal vi nok begynne å se på det også. Gleder meg!!


Ellers er jeg ferdig med ALLE julegavene, veldig deilig. Jon Anders og jeg har unnet oss litt gaver i år vi også. Har selv vært med ut å plukket de ut da, men da får vi i hvertfall noe vi trenger. Blir ikke noe ring på meg i år da, siden jeg allerede har " fått " gaven, men som sagt, så ligger ringen min i esken, det er bare å ta den frem å pusse litt på den, så er den god som ny :) Men jeg kan tydligvis bare håpe, for den mannen er så vanvittig sta. Tenk å ikke ville gifte seg med meg da??? Dum, dum, dum... men jeg kan også være vanskelig...Skal vi ha barn sammen, så syntes jeg også det er på sin plass at vi skal gifte oss. Trenger ikke å være et svært brylupp, og han trenger ikke å gå ned på kne. Men sånn i forhold til rettigheter, og navn og det som hører med når man er gift, og tross alt har et barn sammen, så syntes jeg er det er viktig. Men som sagt, jeg kan også være vrang. Og vil ikke han gifte seg, blir det ikke Gunnerud navn på den ungen... og det mener jeg. Og den dårlige " unnskyldningen " om at begge våre foreldre er skilt, så betyr ikke det at det skjer med oss. Så den får han dra lengre ut på landet med! Yes, det var min lille tale for i dag. he, he :)


God jul alle sammen!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei lille nissemor
Ja nå er det snart jul ,skal bli koselig det ja.Også kommer carina og jan og det blir hyggelig ,og at vi alle er sammen på julaften,men neste år blir vi flere ,det blir gøy det tenker jeg ,selv om det er helt uvirkelig.Ha en fin førjulskveld.Nisseklem fra mor.

Anonym sa...

Heisann Frida,
Sitter nå hos svigers i Langesund og tenkte på deg. Kom på at Tor- Erik hadde nevnt at du hadde en blogg, og tenkte det går vel kanskje an å søke etter den på google, og det gjorde det gitt.... Og hvilke fantastiske nyheter jeg leser.....
Har ikke snakket med Monica i det siste så hun har ikke rukket å "sladre" og Tor-Erik nevnte ikke noe forrige uke, om han visste det da.
Du har vel allerede hørt all "sladderen" om meg..... Jeg sitter nemlig temmelig sprekkeferdig. Har termin om 2 og en halv uke og er glad for hver dag som nærmer seg 2007, for synes det er kjekt med et barn som er eldst i klassen enn yngst... Ja, du kjenner jo til det.
Men uansett: Gratulerer så mye til dere begge to, dette har dere fortjent. Godt at det finnes noen "mystikkmenn" å ty til innimellom.
Det er så artig å lese hvordan du gleder deg sånn og har så mye tanker om det som skal skje, jeg blir nesten litt misunnelig, for det er totalt forskjellig fra hva jeg har følt de siste 8 månendene. Jeg har liksom ikke kommet "dit" før nå for 4 dager siden. For da gikk jeg ut i permisjon og det er jo meningen at jeg bare skal sitte å vente. Jeg har ikke kjøpt noe til barnet før nå i desember og har ikke vært så herlig glad som du virker i bloggen din. Men det er klart jeg gleder meg jeg også... Bare i en litt annen skala og mer med Stian enn noen andre.
Ønsker dere begge (alle tre) lykke til i det nye året, håper ultralyden går bra. Tvitvi. Ligger jeg(=vi) på naborommet den 16. er det bare å stikke innom, vet du..... (Hvis du ikke skal på Bærum sykehus da.....)

Stor klem fra Karianne